شنبه 30 شهريور 1398   01:03:34

  • ارسال به دوستان
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
1398/4/4 سه‌شنبه
مطالعات برندسازی برای کلانشهر کرج عموما نیمه کاره رها شده اند
سرپرست اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج گفت: مطالعات برندسازی برای شهر کرج عموما نیمه کاره رها شده اند و در عمل هنوز اقدام شاخصی در این حوزه صورت نگرفته است.




 

امیر اشتری در بیست و سومین جلسه شورای پژوهشی شورای اسلامی شهر کرج با موضوع "برندسازی برای شهر" اظهار کرد: برندسازی اصلی پذیرفته شده در عرصه های فرهنگی و شهرسازی است و امروزه شهرهایی که در زمینه جذب گردشگر و سرمایه گذار به موفقیت و جایگاه ممتاز دست یافته اند، قبلا نسبت به اجرای طرح هایی در زمینه برندسازی اقدام کرده و اکنون شاهد به ثمر نشستن دستاوردهای آن هستند.  

وی افزود: اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج با درک دغدغه های شهردار و اعضای شورای شهر نسبت به راه اندازی اداره برندسازی و آغاز مطالعاتی در این زمینه اقدام کرده است که امیدواریم از طریق هم افزایی و همکاری با شرکت مشاور تهیه کننده طرح برندسازی بتوانیم به غنای هرچه بیشتر آن کمک کنیم، البته آنچه اهمیت دارد، عملیاتی شدن این طرح و نیمه کاره باقی نماندن آن است.

وی عنوان کرد: موضوع برندسازی و تاثیر مثبت آن بر اقتصاد شهری و توسعه زیرساخت ها و تقویت سرانه ها به اندازه ای بدیهی است که دیگر نیازی به طرح مقدمات و بیان ضرورت ها نیست و مشاور تهیه کننده طرح برندسازی برای شهر کرج باید بیشتر به شرح خدمات و ارایه راه کارها بپردازد تا بتوانیم جلسات را به سمت خروجی مثبت هدایت کنیم؛ در غیر این صورت شعار و سخنرانی و مباحث تئوری دردی دوا نمی کند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج پیشنهاد کرد که جلسات تخصصی در لایه های کارشناسی مدیریت شهری و با مشارکت نخبگان، دانشگاهیان و افراد صاحب نظر برگزار شود و در نهایت پیش نویس طرح به مسئولان ارشد شهری ارایه تا آنها طرح را با اهداف و سیاست های کلی مدیریت شهری، اسناد بالادستی و سایر اقتضائات زمانی و مکانی تطابق داده و در نهایت بهترین تصمیم را برای شهر بگیرند.

اشتری با تاکید بر اینکه چند طرح برای برندسازی شهر کرج استارت خورده اما راه به جایی نبرده اند، اظهار کرد: آنچه دستیابی به برندسازی برای کلانشهر کرج را عقیم گذاشته، تکیه به مباحث صرفا دانشگاهی و عدم توجه به واقعیت های موجود بوده که در نهایت از اثربخشی و قابلیت اجرایی طرح کاسته است و امیدواریم که در دوره کنونی مدیریت شهری بتوانیم به موفقیت هایی در این زمینه دست پیدا کنیم.


كلمات كليدي : شهرداری کرج , اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 76573
تعداد بازديد کنندگان سايت: 21446730 تعداد بازديد زيرپورتال: 464123 اين زيرپورتال امروز: 90 سایت در امروز: 1083 اين صفحه امروز: 10
کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری کرج می باشد.